תערובת הרהורים על קיץ

קמתי הבוקר והרגשתי תחושה מוזרה וכמעט בלתי מוכרת… ואז קלטתי מה זה: חמימות!

זה שהאנגלים מדברים כל כך הרבה על מזג האוויר זה לא מפתיע כשרואים כמה הוא משתנה כאן. לפני שבוע נהיה לי כל כך קר שהוצאתי את הסוודרים ממחבואם ואפילו לבשתי אחד. זה אחרי שמאז תחילת אוגוסט אני מסתכלת על השמיים האפורים ועל הטמפרטורות הנופלות ושואלת לאן נעלם הקיץ – הייתי המומה כשמצאתי את עצמי בחודש אוגוסט לובשת גופיה מתחת לחולצה, וגרביים. ובשבוע שעבר זה כבר הגיע למצב לבישת סוודר.

והיום – 22 מעלות, שמש נעימה, ואני במכנסי קיץ דקים. תענוג!

כן, אני מדברת כאן על קיץ אנגלי, לא קיץ ישראלי. דבר אחד מהארץ שאני ממש ממש לא מתגעגעת אליו זה הקיץ. כשחם לי מדי, המוח שלי מתבשל והופך לשקשוקה, ואני עוברת למצב הישרדות – הפוקוס הוא על מה לעשות כדי לשרוד את החום, לעבור את זה בשלום, לא מסוגלת לעשות הרבה חוץ מאשר לשרוד. אבל כאן זה לא קורה הרבה – פעם ביובל יש גל חום והאנגלים שמחים והופכים למשוגעים באופן זמני, נשכבים בבגד ים על כל פיסת דשא אפשרית ושוכחים את כל מה שלימדו אותם על מה שיקרה לעור הבהיר שלהם אם יהיו יותר מדי בשמש… פעם אחרונה שזכור לי שהיה לנו גל חום רציני זה היה ביולי 2003, אני זוכרת היטב כי זה היה לקראת החתונה שלי ונאלצתי ללכת למדוד את השמלה הכבדה וההדוקה בחום, וזה היה כל כך נורא שכשיצאתי מסלון הכלות הלכתי לחנות הבגדים שממול וקניתי שמלת קיץ קלילה, לפיצוי.

בעלי דווקא טעם קצת קיץ ישראלי ונהנה – זה היה ב-2005, כשבאנו יחד לביקור, בעיקר לפגוש משפחה וחברים שלי אבל אחרי כמה שבועות אינטנסיביים כאלה החלטנו על חופשה קצרה לפני החזרה לאנגליה, ונסענו צפונה, לבית הארחה במגדל. אז בעלי ראה קצת גליל וכנרת, קצת מהיופי שיש לנו בארץ – נופים שבשבילי כילידת השרון הם פשוט מהממים. השהות שלנו במגדל היתה בתחילת יוני, יצאנו לטייל והחום נחת עלינו במלוא עוזו, בעלי האנגלי עם העור הג'ינג'י החיוור שלו מבסוט ונהנה מכל רגע ואני, הצברית עם השיער הכהה והעור שמשתזף יופי בקלות, מרגישה שאני הופכת לסמרטוט ומתחננת לעצור בבית קפה עם צל ומשקה קר…

מפעם לפעם כשמצאתי את עצמי מדברת עם אנגלים ונשאלת מה הסיבה שאני גרה כאן, אם נחה עלי רוח שטות, ניסיתי עליהם את התשובה: בגלל מזג האוויר. הם אף פעם לא מאמינים לי, האנגלים משוכנעים שחום ושמש זה תמיד חיובי…

להשאיר תגובה

