מילא מאירה, אבל מאיר?

האנגלים לא מסתדרים עם השם שלי.

באופן כללי האנגלים לא מסתדרים כל כך טוב עם שמות זרים, והשם מירב בעייתי להם כי הם לא רגילים לסיים מילים או שמות עם האות V בלי לפחות איזה E אחריה. לפעמים הם הופכים את זה ל-Meirava ולפעמים אפילו ל-Mereeva שכמובן נשמע לי כמו מריבה :)

מכיוון שהם אף פעם לא שמעו את השם מירב, לפעמים הם תוהים ושואלים אם זו וריאציה על השם Mary. שוב ושוב אני מסבירה להם שלא, השם האנגלי Mary בא מהשם העברי מרים. מרים היתה אחותו של משה, מירב היתה בתו של שאול המלך כך שהן לא חיו אפילו באותה מאה. (דרך אגב, כשהתנ"ך תורגם לאנגלית כל המקרים של ב' בלתי דגושה נכתבו כ-B, כך שמירב מופיעה שם בתור Merab. אבל מה יש לי להתלונן – תראו מה עשו לשם של הנביא יחזקאל – באנגלית הוא נקרא Ezekiel.)

הצד החיובי בזה שאני מסתובבת פה בקרב דוברי אנגלית עם שם כמו מירב הוא שכשאני מתקשרת לאנשים אני אף פעם לא צריכה להגיד את שם המשפחה שלי – אין פה מישהו שמכיר יותר ממירב אחת.

ועוד דבר חיובי הוא שכשאני נרשמת לאתרים לא ישראליים, אין לי בעיה בד"כ לקבוע את שמי בתור היוזר ניים שלי. אז כשפתחתי את הבלוג האנגלי שלי נרשמתי בתור meirav בלי בעיות – אבל מכיוון שרוב האנשים שם אינם ישראלים, מצאתי שלא רק שאינם בהכרח מזהים את meirav בתור שם פרטי (לא כולם משתמשים בשם האמיתי שם, כך שזה לא מובן מאליו), גם אלה שחושבים שזה השם שלי לא יודעים להסיק מזה אם אני גבר או אשה. בהתחלה הסתובבתי שם עם תמונת שבלול במקום הפרצוף שלי, אבל באיזשהו שלב נמאס לי שמדברים אלי כל כך הרבה בלשון זכר ועברתי לשימוש בתמונה בעלת מראה אנושי.

מה שעוד משעשע לפעמים זה שאנשים רואים את היוזר ניים meirav ומנתחים אותו כאילו זה אולי שם פרטי פלוס האות הראשונה של שם המשפחה או משהו כזה, וקוראים לי meira – מצחיק אותי, כי מה שהם לא יודעים זה שבעברית יש שם "מאירה".

אבל מה שהכי מצחיק זה כשהם מקצרים את זה ל-meir.

כתיבת תגובה

