יש שמש בחוץ אבל זה לא אומר כלום

לפי התחזית 14 מעלות היום – כן, אני מדברת על טמפרטורת המקסימום ביום, לא על טמפרטורת הלילה… בכל זאת, סתיו באנגליה… בחוץ יש שמש, אבל אני כבר יודעת שכאן זה לא אומר שיהיה חם בחוץ. להיפך – בחורף דווקא ימים מעוננים וגשומים נוטים להיות פחות קרים כאן. לקח לי זמן לקלוט את זה – אני זוכרת איך זה המם אותי כשהייתי חדשה פה, זוכרת יום חורף שבו ראיתי שמש בחוץ אז יצאתי בבגדים קלים וקפאתי.

החורף הראשון שלי כאן לא היה כל כך גרוע, ומצאתי את עצמי מסתגלת די מהר. זוכרת את הפתעתי כשגיליתי שאין לי בעייה להסתובב בחוץ רק עם סוודר, בלי ז'קט או מעיל, בטמפרטורת 11 מעלות. אבל כן די מהר קניתי מעיל, ואפילו כפפות – משהו שבארץ מעולם לא שיחק תפקיד בחיי, אבל כאן זה חיוני. כשיוצאים החוצה בקור אמיתי, כפות הידיים ממש קופאות, וזה כואב. גם האזניים לא מגיבות טוב לקור, כך שכובעי צמר גם הם מצאו מקום במלתחה שלי. אבל למיטב ידיעתי עדיין לא הומצא פתרון לתופעת האף הקפוא.

ניחא, עוד יש זמן עד שיגיע הקור הרציני. ספטמבר זה השלב שבו מתחיל האוויר להתקרר לאט ובהדרגה – כן, יש פה דבר כזה שנקרא סתיו, זוכרת שלמדנו על זה בבית הספר אבל זה אף פעם לא היה לי מוחשי עד שהגעתי לאנגליה וראיתי שלכת בתפארתה, עלים שמתחילים לאט לאט לשנות צבע, כל מיני גוונים שונים של אדום וזהוב, עד שהם מגיעים לסוף דרכם ונופלים על האדמה ומכסים אותה בשטיח צבעוני יפהפה.

מה שאני לא אוהבת בחורף פה זו השקיעה המוקדמת. עם הקור אני מסוגלת להתמודד – לובשים עוד שיכבה ועוד שיכבה, וזה בסדר. ולגשם מתרגלים כאן מהר כי הוא לא רק בחורף, אין כאן עונה נטולת גשם. אבל השקיעות המוקדמות – זה די מדכא. בשיא החורף נהיה חושך בסביבות ארבע אחה"צ, אנשים יוצאים מהעבודה ונוסעים הביתה בחשיכה, לפעמים בלי לחוות אור יום בכלל. לזה אני ממש לא מצפה בכליון עיניים. (אולי אני צריכה להתחיל לבקר בארץ כל חורף, לקבל טופ-אפ של שמש? ביקרתי בפברואר האחרון וזה היה נפלא, עזבתי את אנגליה כשפתיתי שלג מלווים את המונית בדרך לשדה התעופה, והסתובבתי לי שבוע בהרצליה בחולצה קצרה – תענוג!)

להשאיר תגובה

