אקזוטיים? אנחנו?

עד גיל 27 חייתי בארץ ולקחתי את האוכל הישראלי כמובן מאליו. ואז פתאום אני נוחתת באנגליה ומגלה שמה שלגמרי נורמלי בעיניי הוא אוכל אקזוטי בעיני האנגלים.

לזרוק חתיכות אבוקדו לתוך סלט, למשל. אני עשיתי זאת כלאחר יד, והתגובה שקיבלתי היתה מלאת התלהבות כאילו המצאתי מי-יודע-מה.

זה שימושי – זה אומר שאני יכולה להגיש לאורחים כאן דברים פשוטים ונורמליים ולקבל שבחים… הזמנתי פעם חברים מהעבודה לארוחת ערב (שזו הארוחה העיקרית כאן, והציפיות הן בהתאם) והתחלתי לשבור את הראש כשקלטתי שאחד מהם צמחוני. מה אני כבר יכולה להכין? בסוף עשיתי להם שקשוקה עם צ'יפס וסלט, שבעיניהם היה מעניין ואקזוטי :)

אה, ואם הזכרתי סלט – גם הסלט הישראלי הנורמלי נראה להם כאן ממש מעניין. הגישה האנגלית הנורמלית לסלט היא די בסיסית: זורקים המון עלי חסה לתוך קערה, זורקים לשם כמה עגבניות שרי או רבעי עגבניה רגילה (לא חשוב הטעם, העיקר שתהיה אדומה ויפה) וזהו. (לצערי אני מבינה שהרעה החולה הזאת כבר הגיעה לארץ. הבה נקווה שזה יעבור.) אז כשראו אותי קוצצת מלפפונים לחתיכות קטנות, זה היה בעיניהם אקזוטי :)

היתה לי תקופה של שתיית תה פירות, וגיליתי כאן בסופרמרקט משהו של חברת Twinings שנקרא בשם "מבחר אקזוטי" – היה לי מאד טעים, כי אלה היו טעמים שהזכירו לי את הבית. כמו למשל תה תפוז עם מנגו וקנמון. אבל כל פעם מחדש הצחיק אותי איך שבעיני האנגלים תפוז ומנגו זה נחשב אקזוטי. (בינתיים נראה לי שהפסיקו לשווק את זה – לפחות בחנויות שאני מסתובבת בהן אני לא רואה את זה יותר – אבל בינתיים גם יצאתי מהקטע של תה פירות וחזרתי לשתות קפה כמו ישראלית נורמלית :) אז זה לא מפריע לי.)

מה שעוד יותר מצחיק זה לראות מה הם עושים עם האוכל שלנו. לא חושבת שאי פעם אשכח את היום שבו נכנסתי לסנדויצ'יה בלונדון וראיתי שם לאפה עם חומוס ובייקון…

להשאיר תגובה

