למה שמונה?

לא, זה לא פוסט מיוחד לשמיני עצרת, זה פוסט שבו מירב תוהה על תופעה שנראית לה טיפה מוזרה, ושואלת את עצמה (ואת העולם באופן כללי): למה דווקא שמונה?

כתבתי אימייל לאחייניתי ואמרתי משהו על זה שיש לי איזה שמונים דברים לעשות, ואח"כ שאלתי את עצמי למה זה באמת תמיד מספרים כאלה – שמונים, שמונת אלפים, שמונים אלף – והאם זה רק קוקו שלי או שזה קוקו משפחתי או קוקו של עם ישראל באופן כללי, ומאיפה הקרצנו את זה.

כי אני בטוחה שאף פעם לא שמעתי דוברי אנגלית אומרים כזה דבר – הם מדברים על "הרבה" במושגים של מאות/אלפים/מיליונים/טריליונים וכו', כלומר הם משתמשים בסיפרה אחת כמו שאנחנו (או שזה רק אני? תגידו לי שזה לא רק אני) משתמשים בסיפרה שמונה. או לחילופין הם לפעמים מדברים בתריעשרים. או לפעמים ב-scores – מילה שמשמשת גם בתור המספר עשרים וגם בתור סתם הרבה. אבל אף פעם לא שמונה.

אם אתם מכירים שפות אחרות, מעניין אותי לשמוע אם ידוע לכם איך מדברים על "הרבה" בשפות שונות, אם יש שפות אחרות שמשתמשות בשמונה כמונו, או במספר אחר בכלל.

סתם מסוקרנת.


מהתגובות שקבלתי בזמנו כשפירסמתי את הפוסט הזה בתפוז, הובהר לי שכן, זה קוקו שלי – לא קוקו ישראלי ואפילו לא משפחתי :)

להשאיר תגובה

