אבל למה לעשות מזה כזה עניין?

"אוקיי", אני שומעת את קוראיי נאנחים, "הבנו שהיא מאמינה בישוע אבל למה היא צריכה לדבר על זה כל כך הרבה? למה לעשות מזה כזה עניין גדול? האמונה הזאת עושה לה טוב? סחתין, אבל למה כל העולם צריך לשמוע על זה?"

אז ככה. כן, האמונה בישוע עושה לי טוב. ואני יודעת שבחברה הישראלית, כמו בחברה המערבית באופן כללי, הקונצנזוס בימינו אומר: כל אחד והטריפ שלו, לא מתערבים לאנשים בענייני דת ואמונה, זה לא יפה. אבל יש לי בעיה: אני לא אגואיסטית, וכן אכפת לי מכולכם. למה אני יושבת כאן וכותבת בעברית לישראלים על האמונה בישוע? כי אכפת לי מהעם שלי. כל אחד מכם הוא קרוב משפחה שלי בדרגה כלשהי. וזה שאכפת לי מכם זה אומר שאני לא יכולה לעמוד בצד בשקט ולתת לכם ללכת לאבדון בלי להזהיר אתכם ובלי להצביע על גלגל ההצלה.

כמו שאמהות מנדנדות לילדים: בואו לאכול, תלבשו סוודר כי קר בחוץ, תיזהרו כשאתם חוצים את הכביש… וזה מעצבן, אבל הן מנדנדות כי אכפת להן, כי הן רוצות בטובת הילדים שלהן, הן רוצות להגן עליהם מפני סכנות.

אני פה כמו איזו יידישע מאמע, מסתכלת על בני עמי ודואגת להם, לא רוצה לראות אותם הולכים לאבדון.

או תארו לעצמכם מצב אחר:

אני שוחה בים עם קבוצת חברים ויש סערה. מישהו בא עם סירה להציל אותנו. הוא מושיט לי יד, אני אוחזת בידו והוא מוציא אותי מהמים. אני בתוך הסירה, מלאת תודה לאיש שהציל אותי מטביעה. אבל אני רואה את החברים שלי שוחים להם, מתעלמים מהאיש ומסירת ההצלה, מתנהגים כאילו הכל בסדר, עוורים לסכנה. מה הייתם אתם עושים במצב כזה? אין לי בעצמי את הכוח הפיזי להציל את חבריי, אבל מה שאני כן יכולה לעשות זה לצעוק בקול רם ככל שאני יכולה: חבר'ה, בואו מהר, תיכנסו לסירה לפני שיהיה מאוחר מדי!!!

ישוע בא להציל אותנו, את כולנו. בסירה שלו יש מקום לכולם, אבל אנחנו, בני עם ישראל, במשך כאלפיים שנה חונכנו להתעלם מהסירה הזאת. אני כאן כדי לצעוק ולהעיר את בני עמי כי אני לא רוצה לראות אתכם טובעים.

אלוהים שלח את ישוע למות "למען לא יאבד כל המאמין בו, אלא ינחל חיי עולם" – הוא מושיט לנו יד, וכל מה שעלינו לעשות הוא לקחת את ידו ולתת לו להוציא אותנו מהמים הסוערים. ההזמנה הזאת פתוחה לכולם – למה אתם מחכים? (ואם עניתם: מחכים למשיח, אז… קבלו מבזק חדשות עדכני: הוא בא. מזמן.)

כתיבת תגובה

