על האירי שובר הלבבות ועל העוף של אורנה

פוסט זה מוקדש לאורנה, שלימדה אותי להכין מרק עוף, ועזרה לי להבין את תופעת הגבר האירי שובר הלבבות.

מוזר איך זכרונות צפים – זה התחיל מיום השנה לרצח רבין, אוטומטית אני עוברת בראש את הקטע הזה של "איפה הייתי כששמעתי את החדשות" ומשם אני מגיעה לאירי ששבר את לבי, ולמרק העוף של אורנה.

גרתי אז באחד מפרברי לונדון, בחדר שכור בבית של מישהי שלימדה באוניברסיטה, שפתאום באה יום אחד הביתה וסיפרה שיש מרצה חדשה אצלם והיא ישראלית, כמוני! ככה הכרתי את אורנה.

את הבחור האירי הכרתי כשהלכתי לעזור בהכנת ארוחה לחסרי בית, והעיניים שלו פשוט שבו אותי.

הייתי במצב רגשי די פגיע, כי כחודשיים לפני כן יצאתי מקשר של תשע שנים שהפך במשך הזמן ליותר ויותר חולני והותיר אותי במצב של בקושי יודעת מי אני, ובטח לא יודעת מה אני שווה. אז במצב כזה, בחור נאה ונחמד מסתכל עלי כאילו אני מלכת העולם, כמובן שנמסתי.

וכן, הוא הזכיר שיש לו חברה, אבל היה ברור לי שאנחנו כל כך מאוהבים שכמובן הוא ייפרד ממנה, לא?

לא.

לפגוש את אורנה היה נפלא, כי היא היתה ישראלית לחלוטין וזה היה מרענן באמצע כל האנגליות שסביבי. ומהר מאד גילינו עוד מכנה משותף: שתינו היינו מאוהבות באופן היסטרי וחסר תוחלת בבחורים אירים.

אחד הגורמים במשוואה הזאת הוא ההבדל בין האירים לבין האנגלים. התרבות האנגלית היא מאד מאופקת, בעוד שהאירים אוהבים להשתפך, כך שבעיניים ישראליות הגבר האנגלי המצוי עלול להיראות קר וחסר רגשות, והגבר האירי יחסית מאד מושך.

תוך שיחות ודיונים מעמיקים בנושא עם אורנה, תוך שהשווינו חוויות ורשמים, קלטתי סוף סוף את האמת המרה: כן, כשהייתי בחברתו של הבחור האירי הזה, הוא הסתכל עלי כאילו אני מרכז העולם וזו היתה הרגשה נפלאה. אבל העניין הוא שהגבר האירי המצוי נוטה להסתכל כך על כל אשה שהוא נמצא בחברתה… זה לא אישי, זה פשוט ככה. זה בא להם טבעי, בלי שום מאמץ. ולשפוך רגשנות – גם זה בא להם טבעי, בעוד שגבר אנגלי מצוי יזדקק לדי הרבה אלכוהול בדם לפני שיוכל להביע רבע מהרגשנות הזאת…

בסופו של דבר נגמלתי מההתאהבות המסחררת ההיא. האם אורנה אי פעם נגמלה מההתאהבות שלה בשכן האירי שלה? לא יודעת, לא נשארנו בקשר, רבנו מתישהו ואני לא זוכרת את הפרטים עכשיו אבל אני יודעת שאורנה מאד לא נוטה לסלוח לאנשים שפגעו בה. חבל.

אבל בזמן שכן היינו חברות, הספקתי ללמוד ממנה איך להכין עוף טעים (לא היה לי אז מושג בבישולים) וגם איך להכין מרק עוף אשכנזי טוב – היא היתה המומה כששמעה שאמא שלי לא רק שלא לימדה אותי להכין מרק עוף, אלא שאף פעם לא בישלה מרק עוף אמיתי אלא רק כזה מאבקה. אורנה התגייסה למשימה, קבענו איזה יום ראשון אחה"צ, קיבלתי ממנה רשימת קניות והיא באה אלי לבשל. זה היה כשכבר לא גרתי בחדר השכור אצל המרצה שעבדה אתה, אלא בבית עם שלושה שותפים, וכשאחד משותפיי תפס התקררות בישלתי לו מרק עוף והוא אמר שזו התרופה ההכי טעימה שאי פעם נתקל בה.

והעוף שהיא לימדה אותי לבשל מהווה חלק מהרפרטואר שלי עד היום, ולבעלי הכרתי אותו בתור העוף של אורנה.

כתיבת תגובה

