ז'קלין, שיגעו אותי!

או: כיצד יכול יהודי להפוך לגוי?

מה עושה בלוגר כשהוא קורא דברים שמעצבנים אותו? מבלגג כמובן. אז תסלחו לי אם אני חוזרת על עצמי, כתבתי על העניין הזה כבר כאן אבל אני נתקלת שוב ושוב בשטויות האלה וזה מרתיח לי את הדם.

תגידו לי משהו – אתם זוכרים את ההצהרה שחתמתם עליה כשהפכתם ליהודים?

למה לא? כי לא חתמתם על כלום, נכון?

כי בעצם לא בחרתם להיות יהודים, נכון?

אני מדברת אל הרוב כאן, אם מישהו מקוראיי הוא אדם שהתגייר אז עמו הסליחה. רובנו, רוב הישראלים, לא בחרנו להיות יהודים אלא פשוט נולדנו ככה. לא קמתי איזה בוקר והחלטתי שזה מה שאני רוצה להיות. נולדתי להורים יהודים ולפיכך אני מוגדרת כיהודיה.

מה זה אומר? זה אומר שאני בת לעם ישראל, מצאצאיו של יעקב אבינו.

כשאבא שלי הלך למשרד הפנים לרשום אותי, לא בדקו בציציותיו (וטוב שלא, כי הוא לבש ציצית) וגם לא שאלו אם אמא שלי מדליקה נרות שבת ושומרת כשרות. (היא דווקא כן, אבל נניח שלא – לא היו רושמים אותי כיהודיה? היו, ועוד איך.) גם לא דרשו ממנו להתחייב שיגדל אותי בדרך של שמירת מצוות – ותודה לאל שלא, כי אבא שלי היה אתאיסט לעילא ולעילא.

לא היתה, תודה לאל, משטרת דת שתבחן האם אני חיה באורח חיים יהודי מספיק כדי לשמור על התואר הנכסף הזה… לא עצרו אותי שוטרי דת כשאכלתי את הסטייק הלבן המרדני הראשון בנעוריי, לא איימו לבטל לי את הרשיון להיקרא יהודיה כשנסעתי בשבת… גם לא כשהצטרפתי בצעירותי לאגודה ההומניסטית החילונית בישראל… אין, תודה לאל, משטרה שעוקבת אחרי מעשינו לראות אם אנחנו מצדיקים את התווית שהודבקה עלינו כשנולדנו בלי כל התערבות מצדנו ובלי שנתחייב לשום דבר.

יהודים בישראל הולכים בכל מיני דרכים, יש לנו זרמים שונים של דתיות, יש לנו דרגות שונות של חילוניות, יש לנו אתאיסטים ואגנוסטים, יש לנו ניו אייג'יסטים ובודהיסטים ומה לא, יש לנו בארץ פסיפס מדהים של דרכים שונות שבהן בוחרים יהודים בישראל לחיות. אבל רק על דרך אחת שמעתי אנשים אומרים שאם אתה בוחר בדרך הזאת אתה מפסיק להיות יהודי: האמונה בישוע.

כאילו שברגע שאתה מקבל את האמונה הזאת, אתה מאבד את שייכותך לעם שלך? איך? למה? איזה מין שייכות לאומית זאת, שמותנית בתנאי אחד בלבד: אי-השתייכות לאמונה מסויימת? זה כאילו שהאנגלים יקבעו שכל מי שנולד להורים אנגלים הוא אנגלי למעט אם הוא נהיה בודהיסט, שאז הוא הופך פתאום לבלתי-אנגלי. (ונהיה… מה? אין לאום מיוחד לבודהיסטים.) (כפי שגם אין לאום מיוחד למאמינים בישוע.)

הייתי מבינה (לא מסכימה אבל לפחות מבינה) אם האנשים שאומרים את זה היו מגדירים השתייכות ל"דת היהודית" (מה שזה לא יהיה) כתנאי להשתייכות לעם ישראל. אבל אף אחד לא דורש את זה, אף אחד לא דורש שתקיים מצוות כדי להישאר שייך לעם שלך – וטוב שלא, כי אם כך היה, מישהו היה צריך לקבוע מה המינימום הדרוש, ואתם מתארים לעצמכם את הרבנים מגיעים להסכמה?

אבל משום מה האמונה בישוע נתפסת כאילו היא עומדת בסתירה להשתייכות לעם היהודי. שמעתי לאחרונה מישהו אומר שזו הפניית עורף לעם ישראל! אז הנה מבזק חדשות קצר: כשמישהו מקבל את האמונה בישוע, מה שהוא מפנה לו עורף זה דבר אחד בלבד: חיי החטא. ישוע לא דורש מאנשים להפנות עורף לעם שלהם, והוא גם לא הופך יהודים לגויים. לחיות כגוי לכל דבר אנחנו היהודים מסוגלים בלי עזרה של אף אחד… אבל אילו הייתי חיה כגויה לכל דבר לא היו מטיחים בי האשמות כאלה!

הפניית עורף? לא, אנחנו המאמינים בישוע לא מפנים עורף לעם שלנו. אבל העם שלנו, שוב ושוב לאורך ההיסטוריה, בוחר להפנות עורף למשיח ישוע שבא להביא להם חרות אמיתית, חיי נצח, קשר אמיתי ואישי עם ה' אלוהי ישראל!!!

מחשבה אחת על “ז'קלין, שיגעו אותי!

  1. פינגבק: יו! הבלוג שלי בן שנה! | מירב מקלפת תפוזים

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.