עזבו לבבות אדומים, העיקר שהוא מוציא את הזבל

ביום שני חוגגים פה, ואני מבינה שכיום גם בארץ, את חג הרומנטיקה – שכאן קוראים לו ולנטיינס דיי ובארץ אני מבינה שקוראים לו יום האהבה, למרות שמה שחוגגים בו זה לא כל כך אהבה אלא רומנטיקה, ובעיקר רומנטיקה מהזן התעשייתי-מסחרי.

רומנטיקה זה נחמד, אבל אם כבר אז אני מעדיפה רומנטיקה אמיתית – מחוות ספונטניות שבאות מהלב, לא זר ורדים אדומים במחיר מופקע כי זה מה שאמורים לעשות היום, כי מישהו קבע את התאריך הזה ואתה פוחד שאם לא תביא לה פרחים היא תחשוב שאתה לא אוהב אותה יותר. הרבה יותר רומנטי בעיניי כשבעלי פתאום ככה סתם בלי סיבה מציע שנצא לאכול, לא ביום שכל העולם מציף את המסעדות אלא ביום שבו הוא משום מה מחליט להזמין אותי לדייט.

אבל הרבה מעבר לרומנטיקה, מה שחשוב באמת זו האהבה, שמתבטאת בדרכים הרבה יותר יומיומיות – כי אהבה זה לא רק רגש שבלב, לאהוב מישהו זה אומר לרצות בטובתו ולעשות דברים בשבילו, להתחשב בצרכים וברצונות שלו, להקריב את הנוחות שלך בשבילו. לאהוב זה לא רק פוצי מוצי וכרטיסי ברכה עם לבבות אדומים ולעשות עיניים במסעדה. לאהוב זה להוציא את הזבל, להכין כוס תה, להקשיב לי כשאני צריכה לשפוך את הלב, לעזוב אותי בשקט כשנחוץ לי זמן לבד, להיות מישהו שאכפת לו – ולא רק כשבא לך, לא רק כשזה איך שאתה מרגיש. אהבה זה לא רק עניין של רגש – אהבה זו גישה, זו התחייבות. כמו אהבה של אמא, שכשהתינוק שלה מיילל היא לא אומרת: עזוב, לא בא לי עכשיו, אין לי מצברוח אליך והרי אתה לא רוצה שאני אהיה צבועה ואעשה את עצמי שאני אוהבת אותך כשאני ממש לא מרגישה ככה, נכון? לא, אהבה של אמא זו אהבה מחוייבת, אהבה שמתבטאת במעשים גם כשממש ממש לא בא לך. וכך גם האהבה של חיי נישואין – זאת האהבה האמיתית, השורדת, לא הרומנטיקה. רומנטיקה זה נחמד בתור התחלה, ומפעם לפעם ברגעים מסויימים, אבל אהבה זה משהו אחר, הרבה יותר חזק.

כשמישהו אוהב אותך ככה, זה נותן לך טיפ טיפה טעם של איך אלוהים אוהב אותך – כי אלוהים אוהב אותנו כל הזמן, נון סטופ, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, ללא הפסקה. גם כשאנחנו מפשלים. גם כשאנחנו מפשלים בגדול. גם כשאנחנו עושים דברים ממש רעים. גם כשאנחנו מתנהגים כאילו הוא לא קיים, או שהוא לא פונקציה בחיים שלנו. האהבה שלו היא כל הזמן ולתמיד, ללא תנאים.

להשאיר תגובה

