טורטית פולנית?

אז אני מסתובבת לי בחנות שאני לא מכירה, ונתקלת באזור שמוקדש לאוכל פולני. אוכל פולני לא במובן הישראלי, אלא אוכל מיובא מפולין. כי יש כאן אוכלוסיה פולנית, ומן הסתם הם אוהבים אוכל מהבית.

הצצתי סתם בשביל העניין, ומצאתי את עצמי נמשכת למוצר מסויים, שרק אחרי שהבאתי אותו הביתה והתחלתי לאכול הבנתי למה – כשלקחתי ביס התמלאתי עונג נוסטלגי ואמרתי לעצמי: יו, זה כמו טורטית! ואז הבנתי מה המסר התת מודע ששידרה לי העטיפה הירוקה הזאת…

tortitאז אולי מפולין בא הרעיון הזה בכלל?

חוץ מזה שמחתי לראות בין המוצרים הפולניים שם גם מוצר ישראלי אחד – חזרת! לא שאני במיוחד בעניין של חזרת, זה משהו שאני קונה רק לפסח, אבל חזרת ישראלית לא מוכרים בכל מקום והחזרת הבריטית זה משהו אחר לגמרי, לא רק שהטעם שונה אלא הצבע! הייתי המומה בפעם הראשונה שראיתי כאן צנצנות שכתוב עליהן שהן מכילות רוטב חזרת אבל הן לא נראו לי כמו חזרת – אוקיי, אחר כך גיליתי שבעצם הצבע של החזרת הבריטית הוא הצבע הטבעי של חזרת, והסיבה שהחזרת שלנו היא בצבע סלק היא כי מוסיפים לה סלק…

חוץ מזה – סתיו. בהחלט סתיו. במשך היום עוד לא ממש קר (הכי קר בינתיים היה 15 מעלות, אבל במושגים בריטיים זה לא קר)… אבל ברגע שהשמש שוקעת, זהו, אני נזקקת לשכבות ביגוד שמזמן לא השתמשתי בהן.

זהו, לא ממש היה לי משהו להגיד, רק שיעשע אותי הקטע עם הכאילו-טורטית :)

להשאיר תגובה

