זית, ביחיד

אז ביקרנו אצל ההורים שלו לפני כמה ימים, והפעם היו עוד אורחים, לא רק בעלי ואני, אז זה היה אירוח יותר רציני מהרגיל, עם משקה טרום ארוחה ואפילו חטיפים: זיתים בקערה אחת, בוטנים בקערה אחרת. אבל כשאני אומרת "קערה" אתם בטח מתארים לעצמכם משהו בגודל מאד שונה ממה שהיה שם… חבל שלא יכולתי לצלם ולהראות לכם, אבל אין לי עדשה מיקרוסקופית :)

זה אחד הדברים שאני ממש לא מבינה אצל האנגלים. מה הטעם לשים קערונת פצפונת עם שנים וחצי זיתים לפני שישה אנשים (טוב, הגזמתי טיפה, בטח היו שם איזה עשרה זיתים לפחות, אולי אפילו עשרים…) ולהציע לכל אחד בתורו: אתה רוצה זית? ואני רואה אותם מגיבים בהתלהבות, לוקחים זית אחד או שניים ומתנהגים כאילו ניתנה להם חצי המלכות!

אני אמרתי: לא, תודה.

לא הסברתי להם שאצלי זיתים זה ברבים :)

4 מחשבות על “זית, ביחיד

  1. הזכרת לי… סבא שלי ז"ל כילד בפולין טעם פעם ענבים שחורים, ומאד אהב אותם. כשהוא עלה לארץ (אחרי השואה) – הם קיבלו באחת הארוחות הראשונות בארץ צלחת מלאה ב…מה שסבא שלי חשב שזה ענבים…
    הוא לקח כמה לפה בשמחה ו…ירק בבהלה. אילו היו זיתים שחורים :-)
    מאוחר יותר הוא למד לאהוב אותם. :-)

    אהבתי

להשאיר תגובה

