וואו, תפוז, באמת הגזמתם

די, אני מפסיקה לבקר שם. זה ממש טירוף עם הפרסומות. מצטערת, חבר'ה, לא יכולה עם זה יותר. פרסומות שנפתחות בפופ-אפ כשלא הקלקתי על שום דבר שנראה כמו "כן, אני רוצה לראות פרסומת" – לגמרי רנדומלי, ומעצבן לא רק מפני שלא מעניין אותי לראות את הפרסומות האלה אלא מפני שברור לי שתפוז מקבלים תשלום על פי מספר קליקים והם משיגים ממני קליקים באמצעים בלתי הוגנים.

וכן, אני יודעת שיש חוסמי פרסומות בעולם, אבל לא נראה לי הוגן להשתמש בהם באתר שאני מבקרת בו באופן קבוע, כי הפרסומות הן מקור ההכנסה שלהם שמאפשר להם לספק לי שירות בחינם. זה שתפוז מתנהגים פיכסה, זה לא אומר שאני מוכנה לרדת לרמה שלהם :)

(יש אתר שאני משתמשת בו באופן קבוע והפרסומות שלהם שיגעו את המחשב שלי – זה היה כשהייתי עוד עם המחשב הישן, ואלה היו פרסומות זזות שצרכו יותר מדי זכרון מהמסכן – אבל הם מציעים אופציה של מנוי בתשלום והמחיר נראה לי סביר, אז הלכתי על זה. אבל תפוז לא מציעים אלטרנטיבה – או שאתה מוכן להיות מופגז בפרסומות על כל שעל, או שאתה לא יכול לקרוא בלוגים בתפוז. אני לצערי מצטרפת לקהל ה"לא יכולים לקרוא בלוגים בתפוז".)

לאותם בלוגרים שנהגתי ליהנות מכתיבתם בתפוז – זה לא אתם… אבל זה גם לא אני. זה תפוז.

8 מחשבות על “וואו, תפוז, באמת הגזמתם

    • הבעייה שלי עם זה היא בעיית אתיקה. אם זה אתר שאני משתמשת בו באופן חד פעמי, אני יכולה לחיות עם זה – אבל אם אני משתמשת באופן שוטף בשירות שניתן בחינם על סמך ההנחה שכל קורא יביא להם הכנסה דרך פרסומת, לא נראה לי הוגן שאשתמש באופן קבוע בחוסם פרסומות.

      אהבתי

      • אם הם מגזימים בפרסומות (והם לגמרי מגזימים!) אז להם אין שום אתיקה ולכן אין צורך להיות אתיים כלפיהם.
        אם את מחרימה אותם לחלוטין את תורמת להם פחות ממה שתתרמי להם אם תיכנסי עם חוסם פרסומות (הם נמדדים גם על כמות הכניסות הכוללת ולא רק על כמות הפרסומות שהציגו) אבל בחרם הזה את פוגעת גם בכותבים כמוני – את בעצם מחרימה גם אותי…

        אהבתי

      • אני מבינה שככה אתה רואה את זה, אבל אני לא מאמינה בקטע הזה של "אין צורך להיות אתיים כלפיהם" כי הם לא אתיים. המצפון שלי לא מסכים. כמו שלא נראה לי נכון לגנוב מגנבים, למשל. (לא שאני מנסה לטעון שזו גניבה)

        וכן, לצערי התוצאה היא שאני פוגעת בבלוגרים שנהגתי לקרוא שם; וגם אני מפסידה מזה, כי נהניתי לקרוא את הסיפורים המטורפים שלך, ובכלל אני אוהבת את חוש ההומור ששזור בכל הרשומות שלך. אם אי פעם תחליט לעבור לפלטפורמה אחרת, אשמח לשמוע!

        אהבתי

  1. אני לא רואה קשר לאתיקה. יש המון אתרים שאני מגיעה אליהם במקרה, שאילולא חוסם הפרסומות היו מורידים המון זבל למחשב שלי, ולא מאפשרים לי לעבוד.
    יש גם כמה תכנות זדוניות שמתלבשות על פרסומות, וגורמות למלים מסויימות בטקסט (רנדומליות) להראות לחיצות, ואז כשאת לוחצת – את עוברת לפרסומות.
    העולם לא הוגן ולא אתי. אני לא מוצאת סיבה להמנע מחוסמי פרסומות. הם חלק מההגנה שלי.

    אהבתי

    • העולם אכן לא הוגן, ותפוז בוודאי שלא… בכל זאת אני מרגישה לא בנוח עם הקטע הזה אם זה אתר שאני משתמשת בו באופן קבוע. אתרים שאני מגיעה אליהם במקרה באופן חד פעמי זה עניין אחר לדעתי. אבל זה לא שחור לבן בעיניי, אלא משהו שכל אחד צריך להחליט על פי מצפונו.

      אהבתי

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.