הרפתקאות מירב בדרכים (או: למה לקח לי שישה ימים להגיע לסופר)

אוטו שמכיל מירב אחת יוצא לדרך לכיוון הסופר, נסיעה שבדרך כלל לוקחת כעשר דקות. מירב מגיעה לסופר שישה ימים אחרי כן. למה? שבו יפה בשקט, ילדים, ואספר לכם סיפור.

(סיפור זה מכיל רגע מפחיד, אבל אל דאגה, יש סוף טוב.)

ביום שלישי בשבוע שעבר היתה לי תאונת דרכים. פעם ראשונה בחיי, ועל כך אני מודה לאלוהים. ויש לי הרבה דברים להודות עליהם, כי זה היה יכול להיות הרבה הרבה הרבה יותר גרוע.

מה קרה? מישהו נכנס בי מהצד והעיף את הרכב שלי לעבר רכב חונה. ההתנגשות ברכב החונה הרסה לי את האוטו לחלוטין, ואני חטפתי מכה חזקה גם בחזה וגם ברגל שמאל – אבל תודה לאל זהו, זה כל הנזק. החלון לא נשבר, כך שלא חטפתי שברי זכוכית. הגוף שלי אמנם חבול אבל העצמות שלי שלמות, ולא נזקקתי לבית חולים. וכולם היו כל כך נחמדים, כולל אפילו אלה שהתנגשו בי, וכולל חברת הביטוח אחר כך.

ביום שני אחה"צ סוף סוף הגעתי לסופר בכל זאת, עם אוטו חלופי שקיבלתי באופן זמני מחברה שמשכירה רכבים זמניים כשמישהו עבר תאונה שאינה אשמתו – הם יגבו את התשלום מחברת הביטוח של הנהגת שנכנסה בי. חברת הביטוח שלי ארגנה את זה, אבל הם בעצמם לא מכסים את זה כי הפוליסה שלי לא מכסה רכב חלופי במצב שבו האוטו שלי לא בר תיקון – הם משלמים לי על האוטו וזהו. מה שכן, אני מלאת התפעלות מכמה מהר הם ארגנו את התשלום – בעלי דיבר אתם בטלפון מייד אחרי התאונה, למחרת הם כבר אמרו כמה הם משלמים (סכום שנראה לנו בהחלט הוגן בהתחשב בגיל האוטו) וביום שני הכסף כבר היה בחשבון הבנק שלנו. (וגם – אתם יושבים? כי זה ממש ממש לא משהו שאמור לקרות עם ביורוקרטיה – המשרד הממשלתי שאחראי על רישוי רכב קיבל דיווח מחברת הביטוח, שלח לי אימייל להגיד שדווח להם שמכרתי את הרכב ושאני זכאית להחזר חלק מהמס השנתי ששילמתי, ו… אתם יושבים? ביום שישי קיבלתי בדואר צ'ק מהם. כן. באמת. משרד ממשלתי. לא משל ולא חלום…)

שמחתי מאד לקבל רכב זמני, אבל הייתם צריכים לראות את הפרצוף שלי כשניסיתי לפענח איך מתניעים את המפלצת הזאת בכלל… זה אוטו עם טכנולוגיה חדשנית, כל כך חדשנית שאפילו לא ידעתי על קיומה – במקום מפתח, מתניעים בלחיצה על כפתור. זה מרגיש כל כך מוזר, כל כך לא כמו להתניע אוטו… אבל זה עובד, ולאט לאט התחלתי להסתגל למפלצת. (אני חושבת עליה כמפלצת כי היא קצת גדולה יותר ממה שאני רגילה, והצורה שלה מוזרה לי.) (פיז'ו 108, למקרה שזה מעניין מישהו)

ההסתגלות היא גם לטכנולוגיה, גם לגודל השונה והצורה השונה, וגם, כמובן, לנהיגה אחרי שחוויתי תאונה מפחידה. ומבחינה רגשית ההכי קשה היה יום שני, כשנסעתי לסופר – כי זו הדרך שהתחלתי בה אז, ואני יודעת מה קרה אז… אבל אני כל כך כל כך כל כך שמחה שהכרחתי את עצמי לעשות את זה למרות פיק הברכיים. כי התחושה אחר כך, אחרי שעושים את הדבר המפחיד למרות שהוא מפחיד – זו תחושה נפלאה. ואני יודעת שאם הייתי נותנת לעצמי עוד זמן, זה רק היה קשה יותר אחר כך.

החבורות שלי עדיין אתי, אבל יש שיפור הדרגתי ברמת הכאב. והשיפור התחיל כבר למחרת התאונה – כבר למחרת מצאתי שלעלות ולרדת במדרגות כשאני צריכה את השירותים זה לא עינוי התופת שהיה ביום של התאונה, ושאני מסוגלת לצאת לסיבוב ברגל בלי שכל צעד יכאב לי. ביום שישי הגעתי למצב שאני מסוגלת לכופף מספיק את הרגל כדי ללבוש גרביים בעצמי. ובשבת גיליתי שחיבוקים לא כואבים כבר! (הכאב בחזה בהתחלה היה ממש עינוי. אבל לא כאב לי לנשום, כי לא שברתי כלום. רק הייתי צריכה לעשות חיבוקים מאד מאד זהירים, ובלילה לא יכולתי לישון על הצד.)

אז כאמור, זה היה יכול להיות הרבה הרבה יותר גרוע. אני מודה לאלוהים שלא שברתי כלום, שלא הזדקקתי לבית חולים, שהאמבולנס הגיע כל כך מהר וגם הם וגם המשטרה היו כל כך נחמדים, שהנהגת שנכנסה בי לא ניסתה להגיד שזו אשמתי, שהחבר שלה התקשר להזמין אמבולנס והם נשארו שם וחיכו למשטרה והודו מייד שזו אשמתם, שחברת הביטוח שלי כל כך כל כך בסדר, ואפילו על המיקום והעיתוי: זה קרה כל כך קרוב לבית, ובעלי היה בבית, כך שיכולתי להתקשר אליו מהנייד והוא בא.

והפרק הבא: מירב ובעלה מחפשים אוטו…

 

DSCF9638a

היה אוטו…

 

6 מחשבות על “הרפתקאות מירב בדרכים (או: למה לקח לי שישה ימים להגיע לסופר)

    • תודה תודה! אני מרגישה הרבה יותר טוב עכשיו. וזה שהכל היה ברוח טובה – נפלא, בייחוד כשאני שומעת על תאונות שבהן אנשים מגיבים באופן שונה לגמרי… גם כאן יש מטורפים בכבישים.

      אהבתי

  1. יש לך כשרון מדהים לתאר את האירוע בצורה משעשעת למדי. מקנא בך על הבירוקרטיה הבריטית … הרבה בריאות ובלי תאונות נוספות.

    Liked by 1 person

להשאיר תגובה

