אנא אפנה (עכשיו שסיימתי את "סרוגים")

השיר "אנא אפנה" ממשיך להתנגן לי בראש מפעם לפעם, ואני מתגעגעת לחבורה שהכרתי דרך "סרוגים" – אנשים ששייכים למגזר ישראלי שאף פעם לא הכרתי, והסידרה הזאת נתנה לי הזדמנות לראות איך הם חיים. אני גדלתי בחברה החילונית וכמעט לא נתקלתי באנשים דתיים בחיי היומיום שלי. ובניגוד ל"שטיסל", סידרה שגם נתנה לי הזדמנות לצפות בחייהם של אנשים ממגזר שאני לא מכירה מקרוב, הדמויות ב"סרוגים" הרגישו יותר קרובות להוויה הישראלית שהכרתי – שונים, אבל השוני פחות קיצוני. אלה אנשים שאני יכולה לתאר לעצמי שאכיר אותם ואשב אתם לכוס קפה ואפילו אתיידד אתם.

את "סרוגים" הכרתי הודות ל-Izzy, שזה תחליף ישראלי לנטפליקס – ראיתי פרסומת שלהם בפייסבוק, ומה שמשך אותי זה שהם אמרו שהם מביאים את שטיסל, סידרה שהכרתי בנטפליקס וראיתי שוב ושוב, ואז שטיסל ירד מנטפליקס ונותרתי חסרת שטיסל. אז ששתי ושמחתי, ונרשמתי ל-Izzy, והתחלתי לראות מחדש את שטיסל… והגעתי לסוף עונה א' וגיליתי שזה כל מה שיש… (הם מביאים את עונה ב' עכשיו, ומי יודע, אולי גם עונה ג' תגיע מתישהו. מי יודע. אני בינתיים פחות ופחות מתלהבת מ-Izzy ככל שעובר הזמן, אבל זה בכל זאת יותר טוב מכלום.)

פחות מתלהבת למה, אתם שואלים? מבחינה טכנולוגית זה הרבה פחות טוב מנטפליקס, ומבחינת תוכן אני לא מתרשמת. המון תכניות שלא מדברות אלי – למה שארצה לראות למשל תכנית על חטיפת מטוס סבנה? אני אמנם לפעמים רואה דברים כאלה פשוט כי זה ישראלי ועשוי טוב, למשל פאודה היא סידרה מלאת אקשן שהתאהבתי בה קשות, אבל מאז ה-7 באוקטובר ממש ממש אין לי כוח נפשי לראות דברים כאלה. מה שאני מחפשת עכשיו זה תוכן נעים, לא מה שיזכיר לי איך האוייבים שלנו מתנהגים כלפינו.

אז אם אתם מכירים משהו כזה, אשמח לקבל המלצות. אני כמובן תלויה במה שאפשר לראות כאן באנגליה, אבל יש לי מנוי ל-Izzy וגם בנטפליקס יש לפעמים תוכן ישראלי, ויש לי גישה ל-כאן בוקס. וכמובן יש יוטיוב. (אני בינתיים משאירה את המנוי ל-Izzy כי עוד לא התייאשתי לגמרי, וגם כי בעלי נהנה לראות אתי "סרוגים", ואני נהנית לראות את זה מחדש.)

עוד סידרה נחמדה שראיתי ב-Izzy – אבל לצערי סידרה קצרה אז זה נגמר מהר! – נקראה "ישמח חתני". שוב הזדמנות לצפות בחייהם של אנשים ממגזר שלא מוכר לי. אז בין זה לסרוגים ושטיסל, הכרתי כמה גוונים שונים של אורח חיים דתי בארץ. מרתק!

אבל עכשיו נגמרו לי הסדרות האלה, וכמו השיר ב"סרוגים" אני שואלת: אנא אפנה?

5 מחשבות על “אנא אפנה (עכשיו שסיימתי את "סרוגים")

  1. כמו מוטי, אינני צופה בסדרות ישראליות, וכאלה על דתיים עוד פחות. בהיותי ירושלמי משכונה מעורבת וקרוב, יחסית, לשכונות חרדיות, אין בי רצון מינימלי לדעת על חייהם ולו פסיק אחד.
    מבחינת הדתיים הסרוגים, היו לי שכנים כאלה ופגשתי את כל צורות החיים הלא דתיות גם אצל המתחסדים עם הכיפה הקטנטנה שמודבקת לראש.
    לא מכיר IZZY כך שאין לי מושג.

    Liked by 1 person

    • כן, ירושלים מלאה בכל הסוגים והגוונים. אני גדלתי ברמת השרון, אחר כך גרתי בהרצליה ורמת גן ותל אביב – לא היו סביבי הרבה דתיים. ובתקופה הקצרה שגרתי ברחובות והיו לנו שכנים דתיים, הייתי מאד אנטי ולא רציתי להכיר אותם.

      Liked by 1 person

  2. באמת קשה לצרוך תכנים ישראליים בחו"ל. פעם היה את אתר "סדרות" (הפיראטי הבלתי חוקי) שאחרי אינסוף ניסיונות להוריד אותו דרך בתי המשפט, הבנתי שבסוף מישהו גנב לו שרתים או משהו כזה והוא לא הצליח להתאושש מזה עד כמה שאני יודעת.
    בנטפליקס באמת מביאים לאחרונה יותר ויותר תכנית ישראליים (ראיתי שהביאו את "מטומטמת" שאני אישית מאד אהבתי, לא מכירה את הטעם שלך) אבל זה לא מספיק כמובן. ב"כאן בוקס" יש לך יופי של סדרות – את "מנאייכ" המעולה (שעכשיו סיימתי לצפות בעונה השלישית שלה), את "שישה אפסים", וגם "סובייצקה" היה חביב (שוב, תיחשפי לקהילת עולי בריה"מ לשעבר שאולי לא ממש יצא לך להכיר מקרוב), "שעת אפס" ועוד – את בטח מכירה וראית.
    הבנתי שכמה שקלים את יכולה לעשות מנוי ל-12+ ששם יש עכשיו את "חולי אהבה" שנראית ממש טוב, סידרת "השוטרים" היתה מצויינת, וגם "גוף שלישי" ובטח אם תחפרי עוד אחורה תמצאי עוד.
    לי יש כאן בארץ מנוי לסטינג טי וי, וכשאני בחו"ל אני מפעילה VPN ש"מתחפש" כך שנראה כאילו שאני בארץ ואני יכולה להמשיך לצפות בכל הסדרות המעולות שיש ל"יס" להציע.

    אהבתי

    • תודה על ההמלצות. על 12+ לא שמעתי. אבדוק. (לצערי התברר לי בינתיים שכאן בוקס לא עובד באנגליה. אבל האחיינית שלי אומרת שיש סדרות ישראליות של כאן ביוטיוב, אז יש לי תקווה. (לא מוכנה להתחפש ע"י וי פי אן, אני יודעת שהרבה עושים את זה אבל חשוב לי להתנהג ביושר.)

      אהבתי

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.